75

پیشگیری از کم آبی بدن در دیابتی ها

|
0 دیدگاه

البته که گرما زدگی و کم آب شدن بدن، عارضه ای تهدید کننده برای همه افراد بشمار می رود اما در دیابتی ها همراه با یک خطر دیگر هم هست: افزایش ناگهانی سطح قند خون.

پیشگیری از کم آبی بدن در دیابتی ها

این کمبود آب بدن در شرایط خطرناک می تواند منجر به کتواسیدوز دیابتی شود،عارضه ای که یک اورژانس پزشکی محسوب می شود و نیاز به درمان سریع دارد.برای کنترل دیابت و پیشگیری از کم آبی بدن در دیابتی ها، نیاز به مصرف ۶ گزینه غذایی در تابستان داریم:

کرفس و خیار برای دیابتی ها:

اگر شما به دنبال غذاهای هیدراتیک هستید که قند خون را هم افزایش ندهند، باید به سراغ سبزیجات غنی از آب بروید. این سبزیجات منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها، و مواد معدنی هستند و میزان کربوهیدرات آنها بسیار پایین است پس گزینه خوبی برای حفظ قند خون در محدوده سالم نیز به شمار می روند.

چیزی حدود ۹۵ درصد کرفس را آب تشکیل داده و این سبزی منبع خوب فیبر است. یک فنجان خیار خرد شده نیز نه تنها ۱۶ کالری بیشتر ندارد بلکه منبع غنی از آنتی اکسیدانها، ویتامین ث، منگنز، و ویتامین آ نیز محسوب می شود. خیار نیز یکی از گزینه های غذایی عالی برای آبرسانی به بدن است.

فلفل دلمه ای:

یکی از سبزیجات غنی از آب، ویتامین ث و فیبر است. چیزی حدود ۹۴ درصد یک فلفل دلمه ای متوسط را آب تشکیل می دهد و تنها ۲۴ کالری و ۶ گرم کربوهیدرات دارد. فلفل منبع خوبی از پتاسیم است که برای تنظیم عملکرد قلب، بهبود هضم و عملکرد عضلانی ضروری است. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است و در هیدراتاسیون بدن نقش مهمی دارد.

سبزیجات تیره رنگ:

در میان سبزیجات تیره رنگ، اسفناج منبع غنی از ویتامین کا و پتاسیم بوده و کربوهیدارت کمی دارد. ۹۱ درصد اسفناج را آب تشکیل می دهد. گزینه های دیگر عبارتند از کلم که ۸۴ درصد آن آب است. ضمن این که میزان زیادی کلسیم، منیزیم، ویتامین آ، ویتامین ث و ویتامین کا دارد.

گوجه فرنگی ها:

یکی از گزینه های هیدراته عالی است و یک فنجان از آن تنها ۳۰ کالری دارد ضمن این که منبع غنی از پتاسیم بوده و کربوهیدرات بسیار کمی دارد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی یک نوع آنتی اکسیدان قدرتمند برای محافظت از سلول های شما در برابر سرطان است.

یک گوجه فرنگی متوسط ۹۵ درصد آب و ۵ گرم کربوهیدرات دارد. ضمن اینکه حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ برای کمک به حفظ سلامت چشم ها، دندانها، استخوان ها، پوست و … است.

سیب ها:

سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند. مصرف سیب نه تنها به بدن آبرسانی می کند بلکه با کم کردن سطح کلسترول، کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی و حتی پیشگیری از سرطان مرتبط است.

توت ها:

منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین هستند و مقادیر زیادی ویتامین ث دارند. توت ها مواد مغذی زیادی را در خود جای داده اند ضمن این که بسیار کم کالری هستند به عنوان مثال هشت عدد توت فرنگی متوسط تنها ۱۱ گرم کربوهیدرات دارد.

توت ها ضمن آب رسانی به بدن، منبع خوبی از فیبر نیز بوده و برای یک سیستم گوارش سالم، ضروری اند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.