270

۶ درمان غذایی، زندگی شما را تغییر می دهد!

|
0 دیدگاه

شاید تعجب کنید ولی این حقیقت وجود دارد که بسیاری از عادات غذایی روزمره شما توانایی قدرتمندی برای تسکین درد، کاهش فشار خون، افزایش خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی نظیر آلزایمر را دارند.

۶ درمان غذایی، زندگی شما را تغییر می دهد!

کارشناسان تغذیه توصیه اکیدی به مصرف روزانه ۶ ماده غذایی برای حفظ سلامت کلی و کاهش نگرانی های بهداشتی را دارند:

کاهش درد: زنجبیل

ریشه زنجبیل که طعم تندی دارد، درست مانند داروهای ضد التهاب عمل می کند و دارای پتانسیل قوی برای کمک به تسکین درد مفاصل است. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که به جای مصرف قرص های مسکن، از زنجبیل در غذا و نوشیدنی های خود استفاده کنید.

چون زنجبیل می تواند در کاهش سردرد، بهبود التهاب عضوهای آسیب دیده توده اسکلتی، کم کردن درد دوران قاعدگی در زنان، بهبود آمادگی جسمانی ورزشکاران و تقویت سیستم عضلانی بدن نقش موثری داشته باشد.

پایین آوردن فشار خون: سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از مواد مغذی کاهنده فشار خون از جمله پتاسیم و منیزیم است. پتاسیم به کاهش اثرات منفی سدیم و در نتیجه کاهش فشار خون کمک می کند. سیب زمینی شیرین و سفید هر دو منابع غنی از پتاسیم هستند. رژیم غذایی سرشار از منیزیم نیز منجر به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا می شود.

ثبات قند خون: سفیده تخم مرغ

برای یک وعده غذایی دیابت پسند، سفیده تخم مرغ بسیار مناسب است. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ منجر به کاهش وزن و حفظ قند خون در محدوده سالم می شود. سفیده تخم مرغ بسیار کم کالری است. هر عدد سفیده تخم مرغ تنها ۱۷ کالری دارد.

کاهش کلسترول: پسته

پسته منبع غنی از فیتوسترولها است؛ ترکیبات گیاهی که برای جلوگیری از جذب کلسترول مفیدند و به بهبود سلامت قلب کمک می کنند. پسته همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده، فیبر و آنتی اکسیدان ها است.

کاهش استرس: دانه های سویا

سویا گیاهی است که دارای ویتامین های ب، ث، ای و کا و مقداری کاروتین بوده و املاح معدنی کلسیم،‌ فسفر،‌ آهن، پتاسیم و مس نیز در آن وجود دارد.

لیستین موجود در سویا در اطراف بافت اعصاب یک پوشش تولید می ‌کند و در شرایط استرس، در اثر دفع زیاد منیزیم بدن تحت تاثیر قرار می ‌گیرد و در صورت خوردن سویا این کمبود جبران و باعث کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌ شود.

تقویت حافظه: قهوه

قهوه می ‌تواند عملکرد ذهن و حافظه را تقویت کند چون نواحی زیادی از مغز را تحریک کرده و بی ‌خوابی، انگیختگی، روحیه و تمرکز را تنظیم می ‌کند. تحقیقات نشان داده‌ اند که نوشیدن قهوه قبل از هر نوع آزمونی، عملکرد حافظه را بهتر می ‌کند. بهتر است مصرف این نوشیدنی به صورت منظم باشد و در مصرف آن افراط نشود.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.