565

فواید میوه خشک در سلامتی افراد

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

میوه خشک یک میان وعده مغذی، مناسب و قابل حمل در جیب یا کیف می باشد. اگر نگران قند ها، کربوهیدرات ها یا کالری ها هستید، مواظب مصرف تکه های میوه خشک باشید.

این سوال مطرح است که آیا میوه های خشک مفید هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، بله میوه های خشک – از جمله زردآلو خشک، خربزه خشک شده، کشمش، هلو خشک شده، انجیر خشک و آلو – مواد مغذی مفیدی بوده که اندازه کوچک تری نسبت به میوه های تر دارد. این میوه ها نسبت به میوه های تر مقوی ترند چرا که آب میوه ها تبخیر شده و مواد مغذی و فیبر بیشتری دارد.

برای مقایسه، نیم فنجان نیمه خشک زردآلو دارای ۴.۷ گرم فیبر است، اما همان مقدار زردآلو تازه ۱.۶ گرم فیبر دارد.

میوه خشک شده همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و فولات ویتامین B است. یک مطالعه بزرگ اپیدمیولوژیک که شامل بیش از ۱۳،۰۰۰ فرد بود، نشان داد که مصرف کنندگان مواد غذایی خشک، مواد غذایی مقوی تری با حجم کمتری دریافت کرده اند.

با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که قند های طبیعی در میوه های خشک شده بیشتر از میوه های تازه است که باعث نگرانی افراد دیابتی شده و ورزشکارانی که از این میوه ها تغذیه می کنند باید فعالیت خود را بیشتر نمایند.

برای افراد دیابتی که میزان کربوهیدرات مصرفی آن ها در طول روز مهم است، میوه های خشک خط مرزی است که با مصرف زیاد ممکن است باعث آسیب های خطرناک و گاهی مرگ بار شود.

اما به طور کلی میوه های خشک شده منبعی غنی از فیبر و ویتامین ها و کربوهیدات است و استفاده آنها از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد. استفاده ی روزانه و به اندازه ی کافی از میوه های خشک برای تنظیم میزان قند خون مناسب می باشد، بخصوص مصرف توت خشک جایگزین قند…

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.