822

۱۳ نکته برای جلوگیری از سفید شدن موها

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

خیلی از افراد در سنین جوانی ممکن است لا به لای موهایشان موهای سفید وجود داشته باشد به همین دلیل لازم است بدانید که این موضوع با سبک زندگی و تغذیه رابطه مستقیم دارد .

۱۳ نکته برای جلوگیری از سفید شدن موها

پس اگر میخواهید سفید شدن موهایتان را به تعویق بیندازید حتما در این مقاله با ما همراه باشید زیرا با روش هایی ساده میتوانید همواره موهای جذاب و زیبایی داشته باشید .

۱٫ سبوس برنج بخورید

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B1 راه خوبی برای پیشگیری از سفید شدن موهای شماست.

خوردن روزانه یک قاشق پودر سبوس برنج که با کمی شکر یا نبات ساییده شده شما را به این هدف می‌رساند. علاوه بر این افزودن نان جو به رژیم غذایی یا نوشیدن جوشانده سبوس گندم، جو یا برنج هم در کاهش روند سفیدی موها نقش دارد.

۲٫ ید را فراموش نکنید

نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که کمبود ید در بدن با سفید شدن زود هنگام موها هم ارتباط دارد. هویج و اسفناج جزء مواد غذایی گیاهی یددار هستند. غذاهای دریایی و به‌ویژه ماهی‌های آب شور هم ید زیادی دارند.

۳٫ به پروتئین‌ها بچسبید

رژیم غذایی مناسب که مقدار متعادلی پروتئین دارد خیال شما را از بابت سفید شدن موهای‌تان راحت می‌کند. قسمت‌های کم‌چرب گوشت مرغ و بوقلمون یکی از منابع خوب پروتئین هستند. سویا، گوشت قرمز، سفیده تخم‌مرغ، ماهی و لبنیات هم پروتئین دارند.

۴٫ چیپس و پفک ممنوع

مصرف غذاهای شور  به ساختار خون ضربه می‌زند، فشار خون را بالا می‌برد و مانع از تولید سلول‌های جدید می‌شود.

به این ترتیب موهای شما با مصرف نمک زیاد سالم به نظر نمی‌رسد و در معرض خطر سفید شدن قرار  می گیرد؛ بنابراین خوراکی‌های فرآوری شده در کارخانجات مانند چیپس، پفک و سایر اسنک‌ها به دلیل داشتن نمک زیاد جزو خوراکی‌های ممنوعه قرار می‌گیرند.

۵٫ مراقب کم‌آبی باشید

اگر در طول روز مقدار زیادی قهوه یا چای می‌نوشید، بهتر است مقدار مصرف آنها را کاهش داده و به جای این نوشیدنی‌های کافئین‌دار، آب بنوشید. غذاهای سرخ شده، تند و اسیدی هم بدن شما را با کم‌آبی روبه‌رو می‌کند.

وقتی بدن با کمبود آب مواجه می شود، مواد غذایی کافی به فولیکول‌های سر نمی‌رسد و در نتیجه زمینه برای سفید شدن موها فراهم می‌شود.

۶٫ با استرس بجنگید

اگر فردی هستید که در زندگی استرس زیادی دارید نباید از سفیدی زودهنگام موهای‌تان تعجب کنید.

درصورتی که در سال‌های اولیه جوانی به‌سر می‌برید و می‌خواهید موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان را در دوران جوانی از دست ندهید، کمی آرامش داشته باشید و مثبت بیندیشید. ورزش و انجام حرکات یوگا به شما کمک می‌کند تا فشارها و تنش‌های روزانه را از خودتان دور کنید.

۷٫ به اندازه بخوابید

داشتن خواب کافی هم توصیه دیگری است که در آرامش بیشتر، کاهش استرس و جوانی موی شما تاثیر دارد. پس سعی کنید با کم کردن مشغله‌های‌تان شب‌ها حداقل هفت ساعت بخوابید.

۸٫ با سیگار دشمن شوید

ثابت شده سیگار کشیدن با سفید شدن زودهنگام موها رابطه مستقیمی دارد و سیگاری‌ها باید زودتر از دیگران انتظار سفید شدن موهای‌شان را داشته باشند.

۹٫ برنج و پاستا به مقدارکافی

 نتایج گروهی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف زیاد هیدرات‌های کربن مانع از جذب آنتی‌اکسیدان‌ها و گروهی از ویتامین‌های ضروری می‌شود و ممکن است در سفید شدن موهای شما نقش داشته باشد.پس از غذاهایی مانند برنج، پاستا و نان‌های سفید بدون سبوس به مقدار زیاد استفاده نکنید.

۱۰٫ به آزمایشگاه بروید

در صورتی که می‌بینید موهای شما زودتر از موعد سفید شده و این سفیدی همچنان تمام موهای‌تان را فرامی‌گیرد، شاید لازم باشد مواد مورد نیاز بدن‌تان را با کمک آزمایش خون کنترل کنید.

بیماری‌های مربوط به غده تیروئید و کمبود بعضی از عناصر معدنی مانند روی و سلنیوم می‌تواند در سفید شدن زودهنگام موها نقش داشته باشد و بعضی از افراد را قبل از۲۰ سالگی با موهای سفید روبه‌رو کند. از این رو اگر چنین مشکلی برای‌تان پیش آمده بهتر است تحت نظر متخصص پوست و مو آزمایش‌های دقیقی را انجام دهید.

۱۱٫ با ادویه‌جات دوست شوید

یک راه خوب برای به تاخیر انداختن سفیدی موها مصرف ادویه‌های گرم مانند دارچین و فلفل است.

۱۲٫ از شامپوی فلفل کمک بگیرید

یک راه جالب برای پیشگیری از سفید شدن موها مصرف شامپوهایی با اسانس تند مثل سیر و فلفل و مالیدن روغن‌های تند مثل روغن فلفل به مو و مصرف خوراکی مربای هلیله سیاه است.

۱۳٫ مس را به موها برسانید

یکی از مهم‌ترین املاح معدنی برای پیشگیری از سفید شدن موها مس است. با مصرف غذاهای سرشار از مس می‌توانید از بابت تولید ملانین در موها و پیشگیری از سفید شدن‌شان آسوده خاطر باشید. بیشتر غذاهای دریایی، جگر، اسفناج، غلات کامل و حبوبات منابع خوبی از مس هستند.

مس در میوه‌هایی مانند شاه توت، آناناس، انار، بادام، بادام زمینی و حتی تخمه کدوحلوایی و آفتابگردان هم پیدا می‌شود.

۱۴٫ از اسیدفولیک غافل نشوید

یکی دیگر از دلایلی که سبب سفید شدن موها می‌شود، کاهش اسیدفولیک یا همان ویتامین B9 در بدن است. این ویتامین به طور طبیعی در گروهی از مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، مرکبات، آبمیوه‌های تازه، سبزیجاتی با برگ سبز تیره و جگر پیدا می‌شود.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
2 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.