322

نكاتي براي طبخ سالم تر ماهي

|
0 دیدگاه

ماهيگيري براي بسياري مردم تنها يك ورزش است ولي خوردن ماهي در ساماندهي رژيم غذايي افراد نقش به سزايي دارد.

نكاتي براي طبخ سالم تر ماهي

قبل از اينكه شام امشب تان را با ماهي كه تهيه كرده ايد طبخ كنيد به اين نكات توجه كنيد:

سعي كنيد ماهيان جوان و كوچكتر را بخوريد چون احتمال وجود ذرات و مواد مضر آبهاي آلوده، فاضلاب، غذاهاي نامرغوب و فاسد و غيره در آنها كمتر است.
قبل از طبخ ماهي پوست و چربي را از شكم، سر و اندامهاي داخلي جدا كنيد.
ماهي را به صورت سيخ كشيده روي اجاق يا آتش، كبابي، آب پز يا گريل شده مصرف كنيد تا چربي از گوشت طي طبخ جدا و آب شود.
چربي و روغن هايي كه بواسطه پختن ماهي استفاده مي شوند دور بريزيد.
ماهي را كمتر بصورت سرخ كرده مصرف كنيد خصوصاً زماني كه ذرات مضر كف ماهي تابه به بافت چربي ماهي چسبيده باشد. اين مورد در ظروف تفلون غير استاندارد به چشم مي خورد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.