302

این علایم بدن شما نشان میدهد به اندازه کافی آب نمی نوشید

|
0 دیدگاه

بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی یک لیوان آب خنکه. فکر نمی کنم فردی وجود داشته باشه و به این موضوع اعتراف نکنه که یک لیوان آب ساده به مراتب رضایت بخش تر از یک فنجان قهوه و یا یه قوطی نوشابست.

این علایم بدن شما نشان میدهد به اندازه کافی آب نمی نوشید

با وجود این٬ افراد زیادی هستن که خودشون رو از این نعمت طبیعی محروم کرده و به بدنشون آسیب های جبران ناپذیری وارد میکنند.

برای اطلاع از اینکه آیا به اندازه ی کافی آب مینوشید یا خیر، حتما در ادامه با من همراه باشین و در صورت مشاهده ی هریک از این نشانه ها خودتون رو به یه لیوان آب مهمان کنید

خشکی دهان

هر زمان که احساس چسبندگی، تندی و بوی بد در دهانتون داشتین حتما از مایعات استفاده کنید که بهترین گزینه هم آبه. نوشیدنی های شیرین یک راه حل موقتی هستن اما آب غشاهای مخاطی در دهان و گلو را تحریک کرده و با ترشح بزاق دهانتان مرطوب میشود. پس برای رفع خشکی دهانتان به اندازه ی کافی آب بنوشید.

پوست خشک نشانه ی کم آبی کامل در بدن است

پوست بزرگترین عضو بدنه و حتما باید هیدراته بمونه. پوست خشک از اولین نشانه های کم آبی کامل در بدنه که میتونه مشکلات زیادی رو برای فرد ایجاد کنه. کمبود آب به معنی نبود عرق در بدن است که ناتوانی بدن در دفع خاک و چربی های سطح پوست را در طول روز منجر میشود.

همچنین اولین راه برای دفع جوش از سطح پوست نوشیدن آب بیشتره. برای جوان ماندن پوستتان و جلوگیری از پیری زودرس آب فراوان بنوشید.

درد های ناگهانی در ستون فقرات از علائم کم آبی

غضروف و ستون فقرات و دیسک های ما از حدود ۸۰ % آب ساخته شده اند، و این یک ضرورت مطلقه که استخوانها رو از ساییدگی روی هم در حرکاتمون حفظ کنیم. با هیدراته نگه داشتن بدنتون مطمئن بشین که مفاصلتون از شوک های ناگهانی در هنگام دویدن، پریدن و انجام کارهای ورزشی در امان خواهند بود.

احساس خستگی و بیحالی و بیماری های طولانی

هنگامی که بدن آب از دست میده باید کاهش آب رو از طریق خون جبران کنه. آبرسانی از طریق خون منجر به فقدان اکسیژن در بدن شده و کاهش اکسیژن هم خواب آلودگی و خستگی را در پی خواهد داشت. از طرفی آب در بدن به دفع سموم کمک میکنه و به دلیل کمبود آب دوره ی بیماریها طولانی تر میشود.

احساس گرسنگی به جای تشنگی

وقتی که شما دچار کم آبی میشین احساس گرسنگی کرده و فکر میکنید که نیاز به خوردن غذا دارین. حتی در شب هم ولع خوردن وعده های نیمه شب رو دارین. در این مواقع با مصرف مواد غذایی باعث افزایش سوخت و ساز و مصرف آب در بدنتون میشین و بحران کم آب رو هم تشدید میکنید.

مشکلات گوارشی و یبوست از علائم کمبود آب در بدن است

قبلا براتون توضیح دادم که با ترشح بزاق در مخاط دهان و گلو ناحیه ی دهان مرطوب میمونه و این رطوبت به کل سیستم گوارش اعمال میشه.

بدون هیدراتاسیون مناسب، مقدار و قدرت مخاط در معده کاهش پیدا کرده و شما دچار سوزش معده و سوء هاضمه میشین. علاوه بر اون آب کافی در بدن باعث روان بودن دستگاه گوارش میشه که کم آبی یبوست رو در پی داره.

کاهش ادرار

اگر شما در طول روز ۴ تا ۷ بار به دستشویی میرفتین و حالا تنها ۱ یا ۲ بار میرین مطمئن باشین که نشانه ی کاهش آب در بدنتونه و علاوه بر اون رنگ زرد ادرار و بوی بد اون هم از دلایل کمبود آب در بدنه.

کاهش توده ی عضلانی بدن

ماهیچه ها عمدتا از آب تشکیل شدن و بدیهیه که آب کمتر در بدن به معنای توده ی عضلانی کمتره. نوشیدن آب در قبل، حین و بعد از تمرین بدنتان را هیدراته نگه میدارد و التهابات و دردهای ناشی از ورزش و وزنه برداری را کاهش میده.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.