139

راه حل های طبیعی برای فشار خون بالا

|
0 دیدگاه

کاهش نمک مصرفی تنها شروع کار است. اگر می خواهید سیستم گردش خون خود را همیشه سالم نگه دارید از این روش های طبیعی کمک بگیرید:

به پیاده روی بروید

تنها مقداری ورزش کردن می تواند تغییر ایجاد کند. در یک تحقیق ژاپنی محققان متوجه شدند داوطلبانی که هر هفته ۳۰ تا ۹۰ دقیقه ورزش می کنند به همان اندازه کسانی که بیش از ۹۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند فشار خونشان کاهش می یابد. روزانه ۱۵ دقیقه پیاده روی هم شما را از مزایای کاهش فشار خون بالا برخورد می کند.

پتاسیم دریافت کنید

پتاسیم می تواند فشار خون را پایین بیاورد، لمل متاسفانه تعداد کمی هستند که به اندازه نیاز روزانه خود پتاسیم مصرف کنند. سعی کنید از غذاهای حاوی پتاسیم بیشتر در برنامه غذایی خود استفاده کنید از جمله طالبی، سیب زمینی شیرین، موز، اسفناج و پسته.

برای داروهای خود برنامه ریزی کنید

اگر شروع به خوردن دارو کردید اما یک قطره هم تغییر در فشار خون ندیدید، سعی کنید برای خوردن دارو زمان بندی داشته باشید تا فراموشش نکنید. حدود یک چهارم اوقات افراد به این دلیل نتیجه ای نمی بینند چون داروهایشان را فراموش کرده اند. روی گوشی خود زنگ یاد آوری تنظیم کنید تا هرگز مصرف دارو را فراموش نکنید.

پودر فلفل استفاده کنید

کاهش و یا قطع مصرف نمک ممکن است تا چند روز باعث شود غذاها هیچ مزه ای برایتان نداشته باشند، اما پودر فلفل و ادویه های متنوع فراوانی وجود دارد که می توانید با کمک آنها کمبود نمک را جبران کنید. طعم های قوی مانند سیر، ریحان و لیمو نیز می توانند جای نمک را بگیرند و کاری کنند که دیگر زبان هوس نمک نکند.

نگهداری کیت فشار سنج در خانه

افرادی که در خانه به صورت مرتب فشار خون را چک می کنند از کسانی که تنها این کار را در مطب دکتر انجام می دهند فشار خون کمتری دارند. متاسفانه بیشتر افراد با مراجعه به مطب پزشک دچار اضطراب می شوند و فشار خونشان درست تشخیص داده نمی شود.

انجام تست فشار خون در خانه شما را همیشه نسبت به وضعیت خود آگاه می کند و می توانید اقدامات پیشگیرانه را سریعتر انجام دهید. همین حالا می توانید یک دستگاه فشار سنج خانگی را برای خود از فروشگاه دکتر کرمانی سفارش دهید:

فشارسنج دیجیتال بازویی زیکلاس مد C08

فشارسنج دیجیتالی بیورر مدل BM55

فشارسنج بازویی دیجیتال زیکلاس مد مدل ۰۸A

دورتر پارک کنید

بر اساس تحقیقات دانشگاه تنسی خانم های یائسه ای که ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ گام بیشتر در روز برمی دارند می توانند تا حدود زیادی فشار خون خود را پایین بیاورند.

بذر کتان میل کنید

دریافت ۴ قاشق غذاخوری بذر کتان می تواند فشار خون سیستولیک در خانم های یائسه را که سابقه بیماری قلبی دارند پایین بیاورد. این بذرها سرشار از اسید چرب های امگا ۳ می باشند، که منشا این تاثیر هستند. دو قاشق غذا خوری را هنگام صبحانه و دو قاشق دیگر را در طول روز روی سالاد یا درون ماست میل بفرمایید.

چای را جایگزین قهوه کنید

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده اند که به ازای هر فنجان چای که روزانه می نوشید فشار خون سیستولیک می تواند دو شماره و فشار خون دیاستولیک یک شماره پایین بیاید. این تعداد اگر بیش از ۴ فنجان شود ممکن است همان مزایا را نبینید.

تمرین مدیتیشن

مدیتیشن استرس را از بین می برد، و تحقیقات بسیاری تا به حال نشان داده اند که می تواند روی فشار خون نیز تاثیر داشته باشد. هر روز ۵ دقیقه آرام بنشینید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

میان وعده شکلات تلخ میل کنید

سفت شدن رگ های خونی می تواند فشار خون را افزایش دهد، اما شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که شریان ها را انعطاف پذیر می کند.

روزانه ۸۵ گرم شکلات تلخ می تواند در افراد کهنسالی که فشار خون سیستولیک مجزا دارند باعث کاهش فشار خون شود. در این شرایط فقط شماره بالایی فشار خون عددش بالا خوانده می شود. بر اساس تحقیقات چای، میوه ها و سبزیجات نیز حاوی فلاونوئیدها هستند.

دست شریک زندگی خود را بگیرید

تحقیقات دانشگاه کارولینا آمریکا نشان داده، در طول اتفاقات استرس زا، ۱۰ دقیقه نگه داشتن دستان یکی از عزیزان می تواند فشار خون را پایین بیاورد. بغل کردن فرزندان نیز نشان داده که همین تاثیر را دارد.

میان وعده زرد آلو خشک میل کنید

در طول فرآیند خشک کردن، تمرکز پتاسیم، بتاکاروتن، فیبر و آهن موجود در زرد آلو – که همه اینها به سیستم گردش خون کمک می کنند – بیشتر می شود. به دنبال زرد آلوهای بدون سولفور برای میان وعده باشید، هشت عدد زرد آلوی خشک ۱۰۰ کالری دارد.

هنگام خواب از توپی های گوش استفاده کنید

تحقیقات می گوید وقتی گوش در معرض صدای خروپف قرار می گیرد ممکن است فشار خون و ضربان قلبتان افزایش پیدا کند. با استفاده از توپی های گوش خود را از صداها در امان نگه دارید.

دو لیوان آب پرتقال میل کنید

داوطلبانی که یک لیوان آب پرتقال هنگام صبح و لیوانی دیگر هنگام شب نوشیدند کاهش فشار خون چشمگیری را مشاهده کردند، این تحقیق توسط کلینیک کلیولند انجام گرفت. آب پرتقال سرشار است از پتاسیم، که می تواند روی فشار خون بالا تاثیر مثبت داشته باشد.

عادات خواب خود را ارزیابی کنید

حدود نیمی از افرادی که دچار مشکل آپنه خواب هستند فشار خون بالا نیز دارند. آپنه خواب اختلالی است که در آن تنفس متوقف می شود و شاید در طول شب دها یا صدها بار رخ بدهد. این حالت را می توان با خروپف های بلند یا خستگی در طول روز شناسایی کرد. اگر از نشانه های آپنه خواب رنج می برید با پزشک خود مشورت کنید.

آجیل سویا میل کنید

تحقیقات نشان داده خوردن روزانه ۲۸ گرم دانه سویا بو داده به مدت ۲ هفته می تواند عدد فشار خون سیستولیک را تا ۱۰ شماره در افرادی که فشار خون بالا دارند پایین بیاورد. اگر می خواهید آجیل سویا میل کنید مطمئن شوید که بدون نمک است.

جلوی نمک های پنهان را بگیرید 

سدیم در جاهایی پنهان می شود که انتظارش را ندارید، مانند بسیاری از غلات صبحانه، و بیشتر گوشت ها فرآوری شده و فست فود ها. سعی کنید هر روز تعدادی از این منابع پنهان را شناسایی و از برنامه خود حذف کنید.

مکمل ها را در نظر بگیرید

سیر، کلسیم، روغن ماهی، و CoQ10 در خود ترکیباتی دارند که می توانند فشار خون را پایین بیاورند. اگر می خواهید آنها را به صورت روزانه استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.