417

استفاده هرچه کمتر از کلمه “استرس” در واقع می تواند میزان استرش شما را کاهش دهد

|
0 دیدگاه

“استفاده از کلمه استرس می تواند آبشاری از مواد شیمیایی نظیر اپی نفرین، کورتیزول و انتقال دهنده های عصبی در مغز را تولید کند که تمامی این موارد می توانند استرس را تا درجه بالایی افزایش دهند…”

استفاده هرچه کمتر از کلمه “استرس” در واقع می تواند میزان استرش شما را کاهش دهد

“استرس با توجه به تمامی مطالعات انجام گرفته می تواند بسیار مخرب باشد ولی گفتن آن می تواند تأثیرات تخریب کننده بیشتری را در مقایسه با خود حس داشته باشد”

آموزش خود برای استفاده از کلمات مثبت می تواند راهی برای کاهش استرس و بالا رفتن عملکرد در زندگی ما در نظر گرفته شود؟

شما در طول روز چند بار به اطرافیان خود در رابطه با داشتن استرس توضیح می دهند؟ اگر شغلی دارید که به شما آسیب می رساند،

و یا اگر از طرفی مشغول بزرگ کردن بچه های خود هستید، یا اینکه در رابطه با کار خاصی برنامه ریزی می کنید و بطور کل روند زندگی بالایی داشته و نمی توانید با تمرکز و آرامش کار های خود را انجام دهید، بنابراین در هر هفته حداقل کلمه استرس را با به زبان آوردن به اطرافیان خود منتقل می دهید.

به گفته سویرسکی (Seth Swirsky)، روان درمانگر بالینی، هرچند استفاده از کلمه استرس چه یکبار و یا چندین بار می تواند بیشتر از چیزی که فکر می کنید به شما آسیب برساند. خود کلمه می تواند حس استرس را تا میزانی بیشتر از حد انتظار بالا ببرد.

در ادامه گفته های سویرسکی به Well and Good: “استفاده از کلمه استرس می تواند آبشاری از مواد شیمیایی نظیر اپی نفرین، کورتیزول و انتقال دهنده های عصبی در مغز را تولید کند که تمامی این موارد می توانند استرس را تا درجه بالایی افزایش دهند.

ضربان قلب بالا رفته، روند تنفسی افزایش پیدا کرده، فشار خون تا میزان زیادی افزایش پیدا کرده و در نهایت طرز تفکر معقول به دلیل حس ترس و هیجان زیاد افراد از آنها گرفته می شود.”

برای جلوگیری از استرس باید زمانی را صرف برنامه ریزی و هدفمند کردن گفتار و رفتارمان در نظر بگیریم.

رایچور (Pratima Raichur)، فعال در زمینه طب آیورودا (Ayurvedic)-به عنوان سیستم درمانی جامع توسعه در هند باستان-هر انسانی باید کلمات منفی را از دیکشنری لغات خود حذف کرده و تا جای امکان کلمات مثبت را جایگزین آنها کنند که این هدف در راستای فعالیت برای انجام تمرینات مربوط به “تمرکز حواس” امکان پذیر می باشد.

“آگاهی از تفکر و احساسات، شناختن شخصیت و عادات، پیدا کردن راهی جهت خلاصی از تمامی کلمات و تفکرات منفی در نهایت منجر به رسیدن به اوج قله موفقیت و قدردانی می باشد.

با گذشت زمان، این تمرینات مشخص کیفیت آگاهی را در شما افزایش داده و در نهایت قدرت کنترل تفکرات و در راستای آن احساسات نهایی را به شکلی مثبت رقم خواهد زد.

“حضور ذهن” به عنوان روشی جدید در زمینه روانشناختی شناخته شده است که به نوعی به انسان ها کمک می کند در زمان حال زندگی کرده و به اتفاقاتی که در اطراف می افتد با دیدی منطقی تر نگاه کرده و به جای قضاوت، تعامل را جایگزین تمامی افکار منفی کنند.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.