299

اطلاعاتی در مورد تغذیه و ویتامین های مصرفی روزانه افراد

|
0 دیدگاه

تغذیه، یا مواد غذایی اصلی که هر فرد روزانه مصرف می کند نقش به سزایی در کل سلامتی و تندرستی بدن را دارند.

اطلاعاتی در مورد تغذیه و ویتامین های مصرفی روزانه افراد

“ویتامین ها یکی از گروه های اصلی که باید همه روزه چه از طریق خوردن غذاهای متنوع و چه از طریق مصرف مکمل ها تامین شوند”

تغذیه، یا مواد غذایی اصلی که هر فرد روزانه مصرف می کند نقش به سزایی در کل سلامتی و تندرستی بدن را دارند. هر چند از طرفی دلیل اصلی مواد مصرفی و تاکید متخصصان به خوردن موادی که مفید بوده و فاقد مواد مصنوعی، قند، نمک و چربی جهت داشتن وزنی مناسب همواره در نظر گرفته شده است،

ولی دانستن این نکته بسیار مهم بوده که، ویتامین های موجود در مواد غذایی و به طور کل مصرف به موقع و روزانه ویتامین ها و مکمل ها نیز نقش قابل توجهی در سلامتی کل بدن فرد را بازی می کنند.

رژِم غذایی و سلامتی

برای به دست آوردن و بهره بردن از مواد مورد نیاز بدن، افراد باید مصرف پنج گروه اصلی از خوراکی ها را در نظر بگیرند. دو گروه از مهم ترین این دسته بندی ها شامل سبزیجات و میوه ها می شود که مصرف میزان بالایی از این مواد از طرف متخصصان برای فراهم آوردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن همیشه تاکید شده است.

میوه ها چه به صورت تازه، کنسرو شده و حتی یخ زده مصرف شوند همیشه برای بدن مفید بوده و ویتامین های مورد نیز بدن را تامین می کنند. اما در مورد آبمیوه ها این مورد تاکید نشده چرا که در بسیاری از برندهای مربوط به انواع آبمیوه بررسی ها و آزمایشاتی جهت مطمئن شدن از ۱۰۰ درصد طبیعی بودن آنها نیاز هست.

غلات گروه دیگری از این مواد غذایی بوده که مصرف آنها به مکررات انجام گرفته است. به خصوص خوردن نوع سبوس دار آنها بسیار مفیدتر از انواع تصفیه شده کربوهیدرات ها گزارش شده است. زمانی که مصرف روزانه رژیم های غذایی متنوع را در یک روز بررسی می کنیم،

باید توجه داشت که خوردن غذاهایی با چربی پایین به میزان یکسانی از مصرف کلسیوم و پروتئین و در این حین دوری از خوردن مواد غذایی دارای چربی های اشباع شده باید همیشه در توجه افرادی که می خواهند همیشه بدن سالمی داشته باشند همیشه مدنظر قرار گیرد.

گروه بعدی پروتئین ها هستند. مصرف تکه های کوچک از گوشت به عنوان بهترین گزینه به شمار می آید.

با در نظر گرفتن تفاوت بالا در انواع مواد غذایی، مصرف مجاز و قابل قبولی از کالری ها نیز همه روزه توصیه شده است. اندازه گیری کالری های مصرفی در طی روز بهترین روش برای دنبال کردن مسیری جهت داشتن بدنی سالم پیشنهاد داده شده است.

خوردن بیشتر ویتامین ها و انواع مواد معدنی

با در نظر گرفتن کلمه تغذیه و گستردگی آن، برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مشخص موجود در مواد غذایی مفید می توانند به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورهای سلامتی بدن به شمار آید.

بسیاری از افراد تنها با مصرف میزان مشخصی از انواع متنوع رژیم های غذایی قادر هستند که در طول روز ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کنند و این در حالی است که برخی دیگر از افراد به مصرف بیشتری از مواد معدنی و ویتامین ها برای تامین نیاز بدن خود در پیش می گیرند.

برای مثال هر دونوع کلسیوم و ویتامین د برای استحکام استخوان های بدن توصیه شده اند. مصرف فولیک اسید برای مادران باردار اصلی مهم به شمار می رود. و آهن، وظیفه تامین کیفیت بالای سلامتی خون و سلول ها را در بدن به عهده دارد.

در این بین برخی از افراد شاید ترجیح دهند تا برای تامین ویتامین های مورد نیاز از مکمل هایی استفاده کنند، هرچند مصرف این مکمل ها برای بدن مضر نبوده و کاری ترجیحی می باشد، بهتر است برای بهره بردن از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین تامین نیازهای مورد بدن در زمان و مقداری مشخص با متخصص تغذیه مشورت کرد.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.