539

شش مورد از نکات تغذیه که دیگر قابل اعتماد نمی باشند

|
0 دیدگاه

تغذیه مناسب باید شامل منابع مختلف غذایی باشد. باور های غلط گذشته را کنار بگذارید و از غذا های مختلف تغذیه کنید.

شش مورد از نکات تغذیه که دیگر قابل اعتماد نمی باشند

“تغذیه در طول تاریخ توسط عقاید خاصی تحت تاثیر قرار گرفته، حال زمان آن رسیده است که در انتخاب رژیم های غذایی سختگیر نبوده و از انواع خوراکی ها جهت تامین ناز های بدن مصرف کنیم. در این نوشته به مواردی اشاره خواهیم کرد که نشان می دهد چطور بک متخصص تغذیه طرز تفکر خود را در مورد رژیم های غذایی تغییر داده است”

بسیاری از ما تفکرات خود را در مورد مدل مو و لباس پوشید زیلیون ها بار تغییر داده ایم اما گاهی نیاز است تا اطلاعات خود را در مورد رژیم های غذایی مشخصی که مانند قانون به ما تحمیل شده را نیز تغییر دهیم که تمامی این کار ها تنها با در نظر گفتن واقعیت ها و مطالعات عملی صورت خواهد گرفت.

همیشه سعی کنید قبل از شام میان وعده مختصری میل کنید – برای سال ها به افراد گفته شده بود تا سعی کنند میان وعده کوچکی قبل از شام نوش جان کنند تا از این طریق با صرف نظر از خوردن نان، کالری کم تری را دریافت کنند. اما در برخی از موارد افرادی وجود دارند که واقعا علاقه بسیاری به خوردن نان دارند و به گفته های اهمیت نمی دهند،

چه نان برای آنها مضر باشد چه نباشد. بنابراین به نظر منطقی می رسد که میان وعده را کنار گذاسته و به طور کل سعی داشته باشیم تا شام را به میزان نیاز بدن مصرف کرده و همچنین مقداری نان را در این وعده داشته باشین. این را باید بدانید که خوردن نان به عنوان میان وعده و یا در غذای اصلی، شام در نهایت دارای نتایج یکسانی خواهد بود.

از خوردن زرده تخم مرغ خودداری کنید – با در نظر گرفتن تخم مرغ اولین مورد از غذاهای مورد علاقه ای که به ذهن می رسد تخم مرغ آب پز شده به همراه نان تست آووکادو می باشد که با در نظر گرفتن گفته های متخصصان تغذیه مفیدی تخم مرغ زمانی کامل می دانند که هر دو سفیده و زرده این خوراکی خوشمزه یکجا مصرف شود.

زرده تخم مرغ محتوای اصلی آن را تشکیل داده و اضافه کردن آن در ترکیب های غذایی می تواند طعمی کاملا عالی را به غذای پخته شده شما بدهد. اما در اینجا استثنایی وجود دارد: این متخصص تغذیه هنوز استفاده از سفیده تخم مرغ را در پخت املت توصیه می کند به ویژه اینکه اگر نیاز باشد تا به املت پخته شده خود پنیر اضافه کنید.

برای یک فرد معمولی سه تخم مرغ به همراه پنیری که روی آن ریخته شده می تواند تا میزان بیشتر از مورد نیاز بدن، کالری را برای فرد به همراه داشته باشد.

گوشت سفید را به گوشت قرمز ترجیح دهید – تفاوت در میزان کالری و چربی گوشت سفید و گوشت قرمز تا میزانی مساوی گزارش شده است بنابراین به شما توصیه می شود از هر نوع مدل گوشتی که لذت می برید نوش جان کنید. اگر شما هیچوقت دوست ندارید سینه مرغ کبابی را بار دیگر سفارش دهید،

می توانید به راحتی دیگر گزینه های را انتخاب کنید. شاید بسیاری افراد هم اکنون از مصرف زیاد پروتئین بیزار شده باشند.

هرجند توصیه می شود به هنگام مصرف گوشت قرمز، بهتر است لایه خارجی آن را خارج کنید چراکه به دلیل میزان بالایی از چربی های اشباع شده، این نوع از گوشت ها می توانند برخی از افراد را دچار بیماری های قلبی عروقی کنند.

ماست بدون چربی را خریداری کنید – این باور نیز غلط می باشد چراکه طبق یافته هایی مصرف ماست با چربی مشخص، زودتر و بیشتر افراد را سیر می کند. یکبار دیگر باید این را گوشزد کرد که، میزان کالری در هر دو نوع از ماست بسیار کم می باشد پس چرا ماستی را که طعم بهتری دارد را انتخاب نکنیم؟

اما هنوز توصیه نمی کنیم تا ماست پرچرب جایگزین ماست های بدون چربی بکنید. بهتر است با در نظر گرفتن رژیم غذایی خود و میزان کالری دریافتی در روز، ماست مورد نظر خود را انتخاب کنبد.

برای مثال افرادی که در رژیم غذایی خود تا میزان زیادی از غذاهای حاوی سبزیجات می گنجانند می توانند تا میزانی از این چربی های اشباع شده و بطور کل ماست های پرچرب استفاده کنند. افرادی که از گوشت در رژیم غذایی خود استفاده می کنند بهتر است از ماست های بدون چربی نوش جان کنند.

ماکارونی سبوس دار را به نوع معمولی آنها-ماکارونی سفید ترجیح دهید – طبق توصیه وزارت کشاورزی ایالت متحده آمریکا (U.S. Department of Agriculture) بهتر است نیمی-نه همه-از غلات مصرفی خود را به عنوان سبوس دار تغییر دهیم چراکه نوع تصفیه شده آنها دارای ارزش غذایی بیشتری خواهند بود.

غلات سبوس دار تا میزان زیادی حاوی ویتامین بی و آهن می باشند. اگر از ماکارونی معمولی استفاده می کنید به شما توصیه می شود تا از ترکیبات غذایی دیگر مثل سبزیجات، لوبیا و میگوی کباب شده به عنوان تکمیل کننده ها استفاده کنید. می توانید غلات سبوس دار خود را با مصرف جو دو سر، جو و کینوآ تامین کنید.

مصرف کره را فراموش کنید – بر خلاف این باور غلط به شما توصیه می شود که لطفا میزان کره مصرفی خود را به طور معقولی بالا ببرید. میزانی از چربی بسیار کم برای هیچکس مضر نخواهد بود.

برای این متخصص تغذیه میزان لازم کره شامل یک یا دو تکه از کره به همراه سیب زمینی پخته شده و یا یک قاشق چایخوری از کره برای پخت کوسکوس (Couscous) محاسبه شده است.

مصرف چربی در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده چراکه این ترکیب میزان کالری دریافتی بدن شما را، به دلیل ویژگی سیر کنندگی، تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در حال همیشه توصیه شده تا از چربی های اشیاع نشده به جای نوع اشباع شده آنها استفاده کنید.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.