1381

میوه هایی که میزان کلسترول بدن شما را کاهش می دهند

|
0 دیدگاه

این نوع میوه ها شامل چربی اشباع نشده بوده که به بدن کمک می کند تا کلسترول بد را دفع کند.

میوه هایی که میزان کلسترول بدن شما را کاهش می دهند

مغز کاج، آجیل درخت فندق، بادام و یا دانه های آفتابگردان، آجیل برزیلی، بادام زمینی، گردو و پسته منابعی مناسب با کلسترول پایین به حساب می آیند

“مصرف میوه و گنجاندن همه روزه آن در رژیم غذایی همیشه تاکید شده. در ادامه به برخی از انواع مهم تری که همه روزه باید تا میزان معینی مصرف شوند می پردازیم”

میوه های تازه

این میوه ها که در فصل مربوط و در واقع تازه مصرف می شوند دارای میزان بالایی از فیبرها بوده و بنابراین با سرشار بودن از آنتی اوکسیدان ها (Anti Oxidants) اثری مثبت در تنظیم کولسترول (Cholesterol) را به همراه دارند.

آنتی اکسیدانها

ویتامین سی (C)

که با مصرف میوه هایی چون پرتقال، لیمو، گریپ قروت، کیوی و کیوه های بدون هسته وجود دارد تامین می شود.

کاروتن (Carotene)

خربزه، زردآلو، هلو

پلی فنول (Polyphenols)

انگور

میوه های روغنی (Oleaginouse)

این نوع میوه ها شامل چربی اشباع نشده بوده که به بدن کمک می کند تا کلسترول بد را دفع کند. مغز کاج، آجیل درخت فندق، بادام و یا دانه های آفتابگردان، آجیل برزیلی، بادام زمینی، گردو و پسته منابعی مناسب با کلسترول پایین به حساب می آیند.

شما می توانید از این میوه و آجیل ها در سالاد و یا غذاهای خود استفاده کنید. مصرف بادام زمینی و نارگیل به دلیل دارا بودن میزان بالایی از روغن اشباع شده پیشنهاد نمی شود.

خوردن سیب را فراموش نکنید

سیب به عنوان منبعی که میزان پایینی کالری -در حدود ۴۰ تا ۵۰ کالری در هر سیب-می باشد همیشه توصیه شده است. بر اساس مقاله ای که در ژورنال تغذیه (Journal of Nutrition) به آن اشاره شده، این میوه بدن را در مقابل بیماری های عروقی محافظت کرده و کلسترول را نیز کاهش می دهد.

سیب باعث کاهش جذب کلسترول و لیپید در روده شده و به دلیل قابل حمل بودنش، میتوان در هر جایی ای میوه را مصرف کرد و نیاز بدن را تامین کرد.

سیب و به خصوص پوست آن حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشد. و هچنین به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی فروکتوز و کربوهیدرات انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. سیب می تواند جایگزینی برای میان وعده های مضر بوده، چراکه به دلیل خورده شدن آن در گازهای کوچک، حس سیری زودتر به شما دست می دهد.

همچنین این میوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب-۸۵%-حس تازگی را همیشه بعد از مصرف به همراه خواهد داشت. بر اساس مطالعات صورت گرفته در آلمان که در مجله تغذیه (Journal of Nutrition) در آپریل سال ۲۰۰۸ به چاپ رسیده، مصرف سیب ریسک ابتلا یه سرطان روده بزرگ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

2 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.