440

چطور بدون رژیم غذایی مشخص و ورزش کردن وزن خود را کاهش دهیم؟

|
0 دیدگاه

این ترکیب به رشد باکتری ها در شکم شما کمک می کند.

چطور بدون رژیم غذایی مشخص و ورزش کردن وزن خود را کاهش دهیم؟

برخی از باکتری های مشخصی که در بدن ناحیه شکم وجود دارد در صورت مصرف فیبر در بدن شما فعال شده و در این صورت شما برای مدت طولانی تری از خوردن خوراکی های مختصر در طول روز جلوگیری می کنید

“فیبر بیشتر وزن کمتر. با افزایش میزان فیبر مصرفی بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی سخت و ورزش های طاقت فرسا لاغر شوید”به گفته انسل (Karen Ansel)، افراد چاق می توانند تنها با خوردن فیبر بیشتر و میزان غذای دریافتی کم تر وزن خود را کاهش دهند.

فقبر به بدن کمک می کند تا میزان گرسنگی کنترل شده بطوریکه با محبوس کردن کالری ها در بدن برای مدت طولانی تری می تواند فرد را سیر نگه دارد. با خوردن غذاهای کمک تر شما به طور طبیعی میزان کالری دریافتی خود را کاهش داده و بیشتر از حد نیاز خود غذا نمی خورید.

بسیاری از مردم تنها دو گزینه را برای کاهش وزن خود انتخاب می کنند: رژیم و یا ورزش. این دو می توانند به عنوان گزینه های خوبی برای کاهش وزن به شمار رفته ولی باید به یاد داشته باشید که راه های دیگری نیز برای رسیدن به هدف وجود دارد.

بر اساس گفته انسل، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب “شفا خارق العاده برای ضد پیری: جوان بمانید بیشتر زندگی کنید”، “دو کار ساده وجود دارد که با انجام آنها شما می توانید وزن خود را کاهش دهید.

فیبر بیشتری مصرف کنید

میزان غذای دریافتی خود را کاهش دهید

فیبر به میزان بیشتر

بر اساس گفته های انسل، فیبر می تواند به عنوان یکی از بهترین مواد مغذی برای شما به شمار بیاید. این در حال است که بسیاری از مردم تنها به میزان نصف فیبری را که بدن آنها به آن احتیاج دارد را مصرف می کنند-۲۵ گرم برای خانم ها و ۳۸ گرم برای مردان-.

فیبر نقش مهمی در کنترل احساس گرسنگی شما دارد – این ماده مغذی درست مثل اسفنج در بدن شما عمل کرده بطوریکه با مصرف آن، فیبر در شکم شما پخش شده که از این طریق به شما کمک می کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید.

این ترکیب به رشد باکتری ها در شکم شما کمک می کند – برخی از باکتری های مشخصی که در بدن ناحیه شکم وجود دارد در صورت مصرف فیبر در بدن شما فعال شده و در این صورت شما برای مدت طولانی تری از خوردن خوراکی های مختصر در طول روز جلوگیری کرده که در این حالت کالری کم تری را نیز دریافت خواهید کرد.

این ترکیب غیر قابل هضم می باشد بطوریکه با مصرف  آن، بدون هضم فیبر، شما هیچ کالری را دریافت نمی کنید.

بر اساس مطالعات اخیر مشخص شد فیبر کالری های درون بدن شما را جذب کرده و در صورت دفع فیبر این کالری ها نیز از بدن شما دفع می شوند. این نیز یکی از راه هایی است که فیبر در مسیر کاهش وزن شما انجام می دهد. فیبر در غذاهایی مثل غلات، حبوبات، آجیل، انواع توت و غلات سبوس دار یافت می شود.

مصرف غذاهای دریافتی کم تر

غذای دریافتی (Serving Size)، به طور کل میزان غذای مرسومی است که در طول روز به میزان مشخصی مصرف می شود. برای آگاهی و کاهش میزان دریافتی، با در نظر گرفتن برچسب تغذیه هر محصول مربوطه می توانید میزان دریافتی خود را کنترل کنید. در نتیجه با کاهش میزان دریافتی، شما می توانید میزان کالری خود را نیز کاهش دهید.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.