206

سه راه شگفت انگیز برای رفع اضطراب و دستیابی به آرامش اعصاب

|
0 دیدگاه

آیا شما دچار اضطراب هستید و احساس می کنید که هر دم احتمال دارد عصبانی شوید؟ نگاهی به این سه شیوه مفید برای تمدد اعصاب بیاندازید که خوشبختانه می توانند اضطراب شما را کاهش دهد.

جادوی وان حمام پر از آب داغ

تصور کنید که در وان حمام پر از آب داغ، خود را غوطه ور می کنید، و گرمای آب داغ را در حمام یا در بالکن خود در زیر نور خورشید احساس می کنید. چه چیزی بهتر از یک حمام داغ در یک شب سرد زمستانی یا حتی یک بعدازظهر زمستانی وجود دارد؟

یک حمام داغ، سلامت جسمی و ذهنی شما را بهبود می بخشد. از نظر فیزیکی، یک حمام داغ می تواند جریان و فشار خون شما را تنظیم کند؛

تحقیقات همچنین نشان داده اند که افت فشار به انسان کمک می کند تا بهتر بخوابد، پس به عبارتی دیگر، بعد از خیس خوردن در یک وان آب داغ، شما راحت تر به خواب خوب فرو می روید. درست است، وقتش رسیده که با بی خوابی خداحافظی کنید!

این جادو نه تنها روی بدن شما، بلکه روی ذهن شما نیز تاثیر می گذارد. وقتی که شما در یک حمام داغ هستید، هیچ کس نمی تواند مزاحم شما شود و شما می توانید نهایتا در جو آرامش بخش حمام، ذهنتان را آرام کنید و از این لحظه ی خصوصی خود لذت ببرید.

این وقت خصوصی شماست—شما می توانید هر کاری که باعث از بین بردن استرستان می شود را انجام دهید، پس راحت بنشینید و مطلبی بخوانید، هنگام استحمام، آوازی بخوانید، یا به صورت ساده تر، کاملا به خودتان استراحت بدهید.

بالش آرامش بخش

سر خود را روی بالش نرمی قرار دهید و بدنتان را شل کنید. این بهترین راه برای شل کردن عضلات گردن، شانه و سر شما بعد از یک روز سخت کاری می باشد. حتی اگر شما زمان کافی برای یک خواب سنگین را ندارید، تکیه دادن سرتان روی یک بالش می تواند کمی به تمدد اعصاب شما کمک کند.

آیا شما ماسک چشم دارید؟ از آن استفاده کنید! آن را برای بازی قایم موشک هدر ندهید.

چشمانتان را ببندید و محافظ چشمتان را بگذارید، و روی کاناپه یا زمین منزلتان یا چمن حیات خلوت دراز بکشید. سپس، فقط نفس بکشید و از تاریکی مطلق لذت ببرید. به آرامی هوای تازه را تنفس کنید و آرامش را در گوشهایتان حس کنید. این لحظه ایست که می توانید تمدد اعصاب کنید و از شر افکار نابسامان خلاص شوید.

تنفس برای رهایی از تنش

روش آخر تمدد اعصاب که نیازی به ابزار ندارد، تنفس طبیعی می باشد. نفس عمیقی بکشید و تنش و اضطراب را با بازدم به بیرون بفرستید. به آرامی دم و بازدم داشته باشید—هیچ عجله ای برای تنفس وجود ندارد.

وقتی که هوا را داخل می دهید، مطمئن شوید که ریه هایتان کاملا از هوا پر می شود، سپس تمام این هوا را به بیرون بدمید. این دم و بازدم را تاجایی که می توانید و احساس راحتی می کنید ادامه دهید. هروقت که دوست دارید می توانید این تمرین تنفس را تکرار کنید؛ زمانی را انتخاب کنید که احساس راحتی می کنید،

چه اول صبح هنگامی که از خواب بیدار شده اید باشد، چه وسط روز هنگام خوردن ناهار، چه هنگام شب قبل از این که به خواب بروید. این تمرین تنفس را به عادتی برای خود تبدیل کنید و خواهید دید که در طول زندگی روزمره ی خود، کمتر احساس عصبانیت به شما دست می دهد. این عمل “تنفس برای رهایی از تنش” را بخصوص در زمان هایی که استرس زیادی دارید، انجام دهید و تاثیر آن را خواهید دید!

راهکارهای بالا، سه روشی هستند که هنگام پریشانی و مضطرب بودن شما، منجر به تمدد اعصاب و راحتی خاطر شما می شوند. دفعه ی بعد، وقتی احساس کردید که تحمل خود را از دست داده اید و هر لحظه ممکن است به خاطر عصبانیت از کوره در بروید، سعی کنید تا نفسی تازه کنید، حمام داغی بگیرید، و بالش خود را آماده کنید.

گردآوری: گروه هفت گنج

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.