692

غذاهایی که باعث سلامتی مردان می‌شود

|
0 دیدگاه

یکی از مشکلات بیشتر مردان ، ابتلا به دردها و گرفتگی‌های عضلانی در طول روز است. راه رهایی از این مشکل هم نوشیدن آب یا خود آلبالو و گیلاس است.

غذاهایی که باعث سلامتی مردان می‌شود

رنگ‌دانه‌های موجود در این میوه‌ها، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که باعث تخفیف التهاب و دردهای عضلانی می‌شوند. به‌علاوه، هنوز عوارض جانبی قابل‌توجهی هم از مصرف این دو میوه پرطرفدار، گزارش نشده است.

اگر دوست دارید که اندامی عضلانی‌تر داشته باشید، مصرف گوشت‌ها را پشت گوشت نیندازید. یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای به آقایانی که اهمیت زیادی به اندام خود می‌دهند، مصرف گوشت‌های کم‌چرب به‌جای مکمل‌های پروتئینی برای عضله است.

استیک بدون چربی، سینه مرغ، گوشت بوقلمون و شترمرغ، گزینه‌های خوبی برای آقایان هستند که هم پروتئین دارند و هم‌حجم بالایی از لوسین را در خود جای‌داده‌اند. لوسین، نوعی آمینواسید است که به ساخت عضله در بدن مردان کمک می‌کند.

شکلات، دیگر خوراکی قابل توصیه به مردان است. شکلات می‌تواند باعث بهبود گردش خون در بدن شود. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ هم می‌توانند به کاهش کلسترول خون و بهبود گردش خون و فشارخون در بدن مردان کمک کنند. به‌این‌ترتیب، هم سلامت قلب آقایان با مصرف حدود ۳۰ گرم شکلات تلخ در طول روز تضمین خواهد شد و هم سلامت چرخه جنسی آن‌ها.

حلزون و دیگر غذاهای دریایی سرشار از روی هستند که برای سلامت قلب، عضلات و دستگاه تولیدمثل مفیدند. سطوح پایین روی باکیفیت پایین اسپرم و نازایی مردان در ارتباط است.

آووکادو میوه‌ای غنی از چربی‌های مفید است و اسیدهای چرب غیراشباع تک زنجیره (MUFA) در این میوه در مقابل کلسترول عمل می‌کنند و هم توتال کلسترول و هم LDL را کاهش می‌دهند. روغن‌زیتون و مغز دانه‌ها نیز حاوی چربی‌های مفید هستند.

ماهی‌های چرب مثل سالمان و ساردین نیز از دیگر منابع خوب چربی‌ها هستند. این ماهی‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از بیماری‌های قلبی که عامل اصلی مرگ‌ومیر مردان در آمریکا هست محافظت می‌کنند. مصرف ۲ سروینگ ماهی در هفته می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

زنجبیل از ترکیباتی است که می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. درنتیجه خوردن زنجبیل می‌تواند در کاهش درد عضلانی ناشی از فعالیت بدنی مؤثر باشد.

وی پروتئین موجود در شیر و ماست از دیگر منابع اسیدآمینه لوسین می‌باشند که یک اسیدآمینه عضله ساز است.

موز نیز به دلیل سرشار بودن از پتاسیم برای انقباضات عضلانی و سلامت استخوان مفید است. دریافت مقادیر کافی پتاسیم به‌اندازه محدودیت دریافت سدیم برای کاهش فشارخون اهمیت دارد.

آجیل‌ها ازجمله پسته منبع خوبی از پروتئین، فیبر و روی هستند. مقادیر بالای استرول‌ها در پسته می‌توانند سطوح کلسترول را بهبود بخشند. همچنین یک اونس آجیل برزیلی هفت برابر بیشتر از ارزش روزانه سلنیم دارد. این ماده معدنی برای ارتقای سیستم ایمنی و کمک به غده تیروئید ضروری است.

گوجه‌فرنگی که غنی از لیکوپن است بدن را در مقابل برخی سرطان‌ها محافظت می‌کند. بعضی مطالعات بیان کرده‌اند مردانی که به‌طور منظم سس گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند کمتر به سرطان پروستات مبتلا می‌گردند. یکی دیگر از غذاهایی که بدن را در مقابل این سرطان محافظت می‌کند سویا است.

توفو و شیر سویا از موادی هستند که می‌توانند بدین منظور استفاده شوند. در کشورهای آسیایی نسبت به آمریکا مردم ۹۰ برابر بیشتر غذاهای حاوی سویا مصرف می‌کنند و درنتیجه سرطان پروستات در این کشورها کمتر است.

سبزی‌ها نارنجی‌رنگ منبع خوبی از بتاکاروتن، لوتئین و ویتامین سی هستند که می‌توانند ریسک ابتلا به بزرگ شدن پروستات را کاهش دهند. فلفل دلمه ای قرمز، هویج، کدوتنبل و سیب‌زمینی شیرین انتخاب‌های خوبی از این گروه هستند.

سبزی‌ها برگ سبز تیره، اسفناج و کلم پیچ نیز می‌توانند به‌سلامت چشم و پروستات کمک کنند. این سبزی‌ها حاوی مقادیر زیادی لوتئین و زآگزانتین هستند که هردو این ترکیبات از کاتاراکت و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) پیشگیری می‌کنند.

تخم‌مرغ نیز دارای پروتئین، لوتئین و آهن است و هر زرده آن محتوی ۱۸۵ میلی‌گرم کلسترول است (یک فرد سالم تا ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول در روز می‌تواند دریافت کند).

برنج قهوه‌ای و دیگر غلات کامل نیز می‌توانند به حفظ وزن سالم شما و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کنند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.