119

۶۵ درصد خانم ها از رفتن به باشگاه خودداری میکنند.

|
0 دیدگاه

بر اساس نظرسنجی اخیر ، ۶۵ درصد از خانم ها برای ترس از قضاوت شدن از رفتن به باشگاه خودداری میکنند.غیر معمول نیست که در هنگام ورزش کردن اندکی ترس به سراغمان بیاید.

۶۵ درصد خانم ها از رفتن به باشگاه خودداری میکنند.

آیا تمرین را درست انجام میدهم؟ آیا بقیه به لک تعرق من نگاه میکنند ؟ و … این نوع تفکر تا حدی عادی است اما با توجه به این نظرسنجی نه تنها این ترس اندک نیست ، بلکه تعداد بسیار زیادی از خانم ها را در خانه و دور از ورزش نگه میدارد.

بر طبق نظر سنجی ای از ۱۰۰۰ نفر در سر تا سر آمریکا که توسط Fitrated ( سامانه ی بررسی تجهیزات باشگاه ها ) انجام شده، ۶۵ درصد از خانم ها به دلیل ترس از قضاوت شدن از رفتن به باشگاه ها خودداری میکنند.

این در حالی است که این رقم در بین آقایان ۳۶ درصد می باشد. همچنین بر اساس این تحقیق ۵۵ درصد خانم ها احساس میکنند برای وزن نا مناسبشان مورد قضاوت قرار میگیرند، ۴۹ درصد از لباسی که انتخاب کرده اند احساس رضایت نمی کنند و ۲۵ درصد از این که حرکات را اشتباه انجام دهند میترسند.

خانم Ashley Borden مربی و متخصص ورزشی در این باره میگوید : من هم مانند همه ی آدم های دیگر همین نظر را داشتم . فکر میکردم که همه در هر لحظه، دست از کار خود میکشند و مرا قضاوت میکنند. اما می خواهید واقعیت را بدانید ؟

بعد از ۳۵٫۰۰۰ ساعت کار کردن در باشگاه ها، میتوانم به شما بگویم که تنها کسی که واقعا به شما توجه میکند خود شما هستید!! چرا که تمام افراد دیگر انقدر بر روی خودشان تمرکز دارند که کوچکترین توجهی به شما ندارند . آنها هم دقیقا مانند شما فکر میکنند!!

از آنجایی که بهترین ورزشکاران نیز از اندکی ترس از باشگاه مصون نیستند، لازم است تا راهکار هایی برای بدست آوردن اعتماد به نفس، به آنها داده شود .

این راه ها میتوانند اعتماد به نفس شما را در باشگاه افزایش دهند تا ترس از قضاوت شدنتان از بین برود:

برای ورزش کردن خود برنامه داشته باشید

اگر ما وارد باشگاه شویم و بدون هیچ هدف و برنامه ای فقط به دور خود بچرخیم نه تنها هیچ کمکی به خود نکردیم بلکه اعتماد به نفس خود را نیز از بین برده ایم. میتوانیم قبل از رفتن به باشگاه درباره ی ورزشی که می خواهیم انجام دهیم تحقیق کنیم و حرکات آن را تا حدی یاد بگیریم.

در خانه تمرین کنید

۵۱ درصد از ترسی که خانم ها گزارش کرده اند مربوط به ترس از اشتباه انجام دادن حرکات ، حتی زمانی که برنامه دارند می باشد . برای رهایی از این ترس بهتر است در خانه روی فورم و مدل خود کار کرده و با مرور حرکات و دیدن فیلم های مرتبط به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنیم.

اهداف خود را از رفتن به باشگاه یادآوری کنید

به خود یادآور شوید که میخواهید بدن سالم تر و قوی تری داشته باشید ، از نظر ذهنی و روانی سلامت پیدا کنید ، از خود مراقبت کنید و شاد و سر حال شوید.مراقبت از خود همچنین به معنی حذف، یا حداقل نادیده گرفتن عوامل ذهنی ای است که باعث تخریب شما میشود.

اگر شما از هر نظر آماده به باشگاه بیایید برای هیچ چیزی جز لذت بردن وقت پیدا نخواهید کرد.

ورزشی مناسب انتخاب کنید

سعی کنید ورزشی انتخاب کنید که نه تنها در آن اعتماد به نفستان تضعیف نمی شود ، بلکه به افزایش اعتماد به نفس شما نیز کمک زیادی می کند.به جای انتخاب ورزش های انفرادی که باعث ایجاد رقابت و از بین بردن اعتماد به نفس می شوند،‌

ورزش های گروهی مانند ایروبیک پیشرفته را انتخاب کنید که در آن با ایجاد حس دوستی و همبستگی بین تک تک افراد و همچنین همراهی و کمک مربی در انجام فعالیت ها ،علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در شما، اعتماد به نفستان را نیز بالا میبرد.

این مطلب برگرفته از چندین مقالات پزشکی میباشد .امید است مفید واقع شود .

[click_like post_id='175181']

salam_adminn
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.